Godmorgon!

Vi har precis vaknat här hemma. Förstår inte varför jag sover så länge nu för tiden. Förut var jag alltid uppe vid 7-8 tiden på morgonen lediga dagar. Kanske beror det på den jäkla förkylningen vi dragit på oss. Typiskt att man ska vara dålig när man har semester, men det är väl kroppen slappnar av och man blir mottaglig antar jag...

Igår kväll var vi ut och tränade lite aportering med Tila och inne i skogen sprang vi på en gammal gård med lada, stall och hus. Helt obebott, olåst och när vi kikade in i huset så fanns alla gamla grejer kvar. Allt porslin och köksgrejer fanns kvar och det fanns inristat namn och årtal i väggarna, 1904 bland annat. Jag tycker det är väldigt spännande med gamla hus och gårdar. Att tänka på vilket liv dem som bodde där levde och hur det såg ut på gården då med kor och hästar... 
Det fanns ingen väg till det här huset och det såg som sagt inte ut som att någon har varit där på väldigt väldigt länge.
Konstigt faktiskt. I vanliga fall så brukar ju övergivna gamla hus bli helt sönderslagna och förstörda av ungdomar och andra som inte har något vett. Kanske väldigt få som vet om att det står där?


När vi kom hem tände vi lite ljus och kollade på filmen Boy A. Väldigt bra var den! Gillar filmer som berör och får en att tänka och sätta sig in i andras situationer... Till och med Patrik gillade filmen, och han brukar aldrig gilla känslosamma och dramatiska filmer.

Nu ska jag klä på mig och gå ut på en lugnare promenad. Sedan blir det packning och gräsklippning för imorgon åker vi till Skellefteå!

Ha en bra dag!

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0