Helgen som varit

En liten sammanfattning av helgen som varit:

I fredags blev en lugn hemmakväll precis som jag hade tänkt. Mys i soffan med massa gott och en öl. Försökte kolla på en film efter Let´s Dance, men somnade...

I lördags vaknade jag pigg och glad och vi började dagen med en långprommenad. Jag testade en ny maträtt till middag. Det blev Grekisk kyckling med pasta, fetaost och oliver. Hur gott som helst! Glömde tyvärr ta en bild, men jag kommer helt säkert göra den maten igen...
Vi kollade (självklart) på Melodifestivalen på kvällen och jag har fortfarande inte hämtat mig från chocken över hur bra det gick för Ugglas (!). Jag trodde verkligen jag skulle dö när hon fick så höga poäng! Men, som tur är så fick ju Malena (hette hon va?) högre poäng till slut. Puh.

När melodifestivalen var slut och jag och Patrik fått i oss lite vin så togs beslutet att åka ner på byn och Grand (trodde vi), men där var endast 4 personer inlösta så vi vände i dörren och hamnade på Corner istället. Där började folket att strömma in allt eftersom och kvällen blev faktiskt riktigt rolig!

Idag, söndag, vaknade vi vid 9.00 och var sådär lagom bakis och trötta. Vädret var dock helt underbart, varmt och soligt, så efter frukosten så packade vi lite matsäck, med mackor, korv och varmchoklad, och åkte ut till grillplatsen..
Allt fix hemma (som egentligen var planerat) fick helt enkelt vänta.

Nu sitter jag här medans middagen blir klar och ikväll väntar en massa bra på TVn och ostbågar, grönsaker och dipp. Helt perfekt sätt att avsluta helgen!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0